FINANSAI. Rekomendacijos, kaip pasirinkti finansų specialistą arba draudimo konsultantą.

Finansai yra nepatogi tema, kartais sakau, kad tai yra net viena iš intymių temų, apie kurią kalbėti ne su bet kuo norisi. 

Kodėl? Kadangi retas, kuris yra patenkintas savo finansine padėtimi, o dalintis su kažkuo nepažįstamu savo finansiniais skauduliais, tikrai nepatogu. Tad renkantis specialistą, su kuriuo norėsite kalbėti ir išgirsti rekomendacijas, rekomenduoju įvertinti:

1. Specialisto kompetenciją. Jeigu specialistas Jums žada aukso kalnus, kažką pasakiškai didingo ir pasako, kad ,,pinigai nekris niekada, visada bus tik pelnas“  – kyla įtarimas ar tikrai taip gerai ten viskas ir yra… Kartais sakau, bėkite nuo tokio konsultanto… Šiuo metu tik išimtinais atvejais (dažniausiai tik pensijinio amžiaus žmonėms, siūlomos Garantuotų palūkanų sutartys, kurios tikrai neturi kritimo, bet jų pelnas yra toks menkas, kad dažniausiai nedengia nei pusės infliacijos (pinigų nuvertėjimo). Jei Jums iki 55 metų, taupymas ar investicinis draudimas Jums greičiausiai turėtų būti tvarkomas per investicinę sutartį, o joje garantijos, kad pinigai nekris – nėra. Tad rinkitės atidžiai. Visada norisi klientui pasakyti, kad visas tobula ir net nieko daryti nereikia, o stebuklai tiesiog ima ir atsitinka, visgi finansinė gerovė priklauso nuo Sprendimų. Finansų ar draudimo specialistas tikrai padės siekti norimo rezultato, bet rinkitės atsakingai… Nemaža dalis klientų ,,perka“ iš emocijos, o paskui bando suprasti ką padarė… Su finansais susiję klausimai ne būtinai turi būti priimti per valandą ar ,,čia ir dabar“. Geriausia jei eidami į konsultaciją, kuri susijusi su finansais, būtumėte iš anksto pasiruošę klausimus, ką norite sužinoti, kas neaišku bei pasiruošę pasidalinti savo turimomis patirtimis, požiūriu į klausimą, kurį einate pas specialistą spręsti. 

Specialisto kompetenciją parodo ir gebėjimas perteikti informaciją įdomiai bei pritaikant ją konkrečiai Jums. Turite jausti, kad specialistas pasakoja Jums aktualią, o ne standartinę informaciją. Konsultacijos viena iš svarbiausių sudedamųjų dalių – kliento poreikių ir galimybių įvertinimas. Jeigu per konsultaciją Jūsų nesiteirauja apie Jūsų šeimos sudėtį, turimus įsipareigojimus, darbo pobūdį ir gaunamas pajamas, vadinasi gausite standartinę, o ne konkrečiai Jums pritaikytą paslaugą/produktą. PVZ. Pas mane dažnai kreipiasi šeimos, kurios nori sutvarkyti vaikučiams taupomąsias sutartis. Bet būna atvejų, kai įvertinus šeimos galimybes, aš net neleidžiu atidaryti vaikui sutarties, nes pasirodo, kad šeima nėra padariusi dar kelių reikalingų žingsnių ir sutarties turėti jie neišgalės arba ji neatitiks tikrųjų šeimos galimybių ir poreikių. 

Kitas svarbus momentas – kiekviena paslauga (pvz draudimas, investicinė sutartis ar kt.) turi savo administravimo mokesčius, tad jeigu specialistas suteikia tik paviršutinę informaciją apie mokesčius ir jaučiate, kad bando praleisti šitą temą kaip nepakankamai svarbią – sukluskite. Teko matyti galybę situacijų, kai klientai iš emocijos pridėjo parašų ant sutarčių, nė nežinodami, kad tos sutartys kainuoja ir po kiek metų lieka labai nustebę, kad svajoto rezultato neturi… 

Dar viena įdomi detalė, jei registruojantis konsultacijai specialistas pasako, kad priimti Jus gali bet kada, tai žinokite, kad pas iš tiesų gerą specialistą dienotvarkė yra labai griežta ir pilna, rimtas specialistas dažniausiai pasiūlo kelis laikus, kada gali priimti arba registruoja savaitei, dviems ar dar toliau į priekį.

2. Specialisto patirtis. Specialisto turimą patirtį galite labai aiškiai matyti per jo laisvumą bendrauti su Jumis ir gebėjimą laisvai, pasitikinčiai dėstyti informaciją. Suprasti ar specialistas turi patirties padeda ir pateikiami pavyzdžiai bei gebėjimas atsakyti Jums į kylančius klausimus. Jeigu per konsultaciją išgirstate konkrečių pavyzdžių, situacijų ir situacijų palyginimo bei į didžiąją dalį Jūsų užduodamų klausimų specialistas geba struktūruotai atsakyti į Jūsų užduodamus klausimus, galite jaustis ramūs:) 

Kas dar padeda įvertinti specialisto patirtį, tai jo turimų klientų ratas. Kuo daugiau klientų, tuo didesnė patirtis.

3. Specialisto rekomendacijos.  Šiais laikais jau gana įprasta ir natūralu yra kreipiantis į specialistą, paprašyti gauti rekomendacijas ar kitų klientų atsiliepimus apie specialistą. Taip kaip pvz. renkantis vestuvių vedėją ar muzikantą, kreipiatės rekomendacijų, tai rekomenduojama taikyti ir renkantis finansų ar draudimo  specialistą. Daugiausiai naudos ir informacijos gausite jei paties specialisto paprašysite atsiųsti žmonių rekomendacijas arba įspūdžius po konsultacijos. Darykite tai drąsiai! Kartais rekomendacijų ir klientų atsiliepimų galite rasti ir socialiniuose tinkluose. 

4. Informacija apie specialistą viešojoje erdvėje. Ne paslaptis, kad prieš einant pas specialistą (jei jau žinote, pas ką eisite) klientai patikrina informaciją socialinėse medijose, arba patikrina po konsultacijos. Tai natūralu ir šiais laikais priimtina. Jeigu matoma informacija apie specialistą viešojoje erdvėje yra kelianti Jums pasitikėjimą, naudinga ir įdomi, tai geras ženklas. 

Mielieji, linkiu rinktis atsakingai. Finansinės temos nebus baisios ir nejaukios kai tik rasite patikimą, tikrą savo srities specialistą;)